fbpx

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Zowel voor WordPress websites als voor Woocommerce webshops is conversie optimalisatie een belangrijk onderdeel. Een conversie is een gewenste actie die een bezoeker op de website of webshop uitvoert, zoals het invullen van een offerte aanvraag, plaatsen van een bestelling, inschrijving op een nieuwsbrief etc.
Je wilt het verkeer dat via verschillende kanalen op je website of webshop komt zo snel mogelijk laten overgaan tot een conversie. Om dit te realiseren is doorlopende analyse van je website of webshop vereist om vervolgens tot concrete verbeterpunten te komen.

Optimale conversie

Daag bezoekers uit tot actie.

Wat kan er beter?

Wij geven u inzicht in uw verbeterpunten.

Verbeterpunten in kaart brengen

Conversie optimalisatie kun je op verschillende manieren doen. Hybridd maakt gebruik van benchmark, expert reviews, on site feedback van klanten, heatmaps, sessie recordings en data analyse. We creëren een lijst met verbeterpunten en prioriteren deze punten. We stellen deze prioriteiten op basis van de impact, aantal bezoekers en de tijd die het kost om een aanpassing door te voeren. Hierbij gaan we systematisch te werk. Dat houdt in dat we analyses doen > data verzamelen > prioriteiten bepalen > eventueel A/B testen doen van aanpassingen > en aanpassingen doorvoeren. Conversie optimalisatie is een doorlopend proces waarbij we Google Analytics in de gaten houden om eventuele kansen of problemen te ontdekken. Waarna we dit weer verder gaan analyseren.