Organische vindbaarheid
Goed vindbaar zijn in Google is van het allergrootste belang voor je webshop. De overgrote meerderheid van online consumenten oriënteert zich en koopt via Google, dus een paar plaatsen hoger kan enorm schelen in de omzet. Maar hoe verbeter je je organische vindbaarheid? Oftewel hoe verbeter je je SEO, Search Engine Optimalisation?
Zoekwoordenanalyse
Ons online marketing team doet een uitgebreide analyse naar de zoekmarkt en concurrentie. Uit zo’n analyse blijkt welke zoekwoorden relevant zijn om op je eigen website of webshop te gebruiken en hoe deze zoekwoorden op dit moment ranken in Google. Ook wordt gekeken naar de concurrentie op deze zoekwoorden en bekeken waar de kansen liggen. Bijvoorbeeld door het gebruik van bepaalde zoekwoorden in blogposts.
SEO Yoast en google SEARCH CONSOLE
WordPress heeft een handige tool die je helpt om je content goed te schrijven. Door het gebruik van de zoekwoorden uit de zoekwoorden analyse in je teksten kom je al een heel eind. Maar Yoast geeft daarnaast nog meer tips. Door zoekwoorden bijvoorbeeld ook te noemen in je titel, of in de alt-tekst van je afbeelding. Met behulp van Google Analytics en Google Search Console kun je het verkeer naar je WordPress website of WooCommerce webshop analyseren.
Conversie-optimalisatie
Zowel voor WordPress websites als voor WooCommerce webshops is conversie optimalisatie een belangrijk onderdeel. Maar hoe werkt dit precies en hoe pak je dit aan? Hybridd geeft advies hoe je conversies kunt optimaliseren. Dat doen we op basis van een gedegen onderzoek. Lees hier meer over conversie optimalisatie.
Redirectplan
Heb je al een website of webshop maar wil je deze door ons laten vernieuwen? Dan is het van groot belang dat goed scorende pagina’s ook in de nieuwe structuur worden meegenomen. En dat deze pagina’s goed worden geredirect. Zo voorkom je verlies van websiteverkeer.