fbpx

Jouw bedrijf online presenteren is nu nog belangrijker

Jouw bedrijf online presenteren is nu nog belangrijker

Het kan je niet ontgaan zijn de coronacrisis. Begrijpelijk dat dit erg veel zorgen met zich meebrengt voor jou, maar ook voor jouw bedrijf. Helemaal nu dat je ziet dat steeds meer bedrijven noodgedwongen hun deuren moeten sluiten.

Nu dat veel mensen zoveel mogelijk binnen moeten blijven of vanuit huis werken is het nog belangrijker om je op jouw online status te richten en ook jouw bedrijf online goed neer te zetten. Maar hoe pak je dit aan hoe zorg je dat je top of mind blijft bij jouw doelgroep?

Laat weten dat en hoe je bereikbaar bent

De coronacrisis en de bijbehorende maatregelen die de regering heeft ingesteld, is waar wij met iedereen mee te maken hebben.

Steeds meer bedrijven moeten noodgedwongen of uit voorzorg hun deuren sluiten. Logisch dat klanten met veel vragen zitten over of en hoe jouw bedrijf op dit moment bereikbaar is?

Het is dan ook enorm belangrijk om juist nu heel duidelijk zichtbaar te zijn bij jouw klanten, want je wilt de klantenkring die je hebt opgebouwd natuurlijk niet verliezen. Belangrijk is dan ook dat klanten weten wat de maatregelen zijn die jij als bedrijf op dit moment hebt genomen. Denk hierbij aan vragen als:

  • Zijn er veranderingen in openingstijden?
  • Worden leveringen van producten vertraagd?
  • Hoe kunnen klanten met je in contact komen?
  • Hoe bescherm jij je klanten en personeel in de coronacrisis?
  • Waar kunnen klanten de meest recente informatie ontvangen over het hoe je omgaat met de crisis?

Om ervoor te zorgen dat iedereen de antwoorden op zijn vragen kan vinden is het belangrijk dat je communiceert via al je kanalen. Denk hierbij aan social media, e-mail en natuurlijk niet te vergeten je website of webshop. Op deze manier zorg je ervoor dat jouw informatie op elke mogelijke manier bekend wordt gemaakt aan je klanten. Zijn er nieuwe ontwikkelingen, laat het weten!

Creatiever op social media

Nu dat bijna iedereen thuis zit is op dit moment het online verkeer groter dan ooit. Dit heeft als gevolg dat jouw online bereik automatisch veel groter is dan normaal. Maar kan er ook voor zorgen dat je verdwijnt in de grote menigte van social media posts. Het is daarom van belang dat je creatiever wordt op social media. Dit is normaal gesproken ook belangrijk, maar tijdens deze coronacrisis wordt je gedwongen om creatiever te worden om zo nog omzet binnen te halen. Maar hoe pak je dat aan, hoe zorg je dat jouw post blijft hangen bij de doelgroep? Heb jij een creatieve oplossing gevonden om ondanks de maatregelen toch je bedrijf open te houden, dus als horecagelegenheid nu ook thuis te bezorgen of als sportschool aan huis trainingen te bedenken laat dit weten! Mensen krijgen op dit moment al genoeg te horen wat er allemaal niet meer kan, laat zien welke mogelijkheden jouw bedrijf nog wel geeft. Dit zijn de manieren om jouw bedrijf ondanks de coronacrisis klanten te laten behouden en misschien je klantenkring wel te vergroten.

Ga ook eens kijken naar welke campagnes je op dit moment hebt lopen of voor de komende tijd ingepland hebt staan. Ga jezelf na of deze campagnes relevant zijn op dit moment? Sluit de content aan op de huidige behoefte? Zo niet ga dan eens bij elkaar zitten niet op kantoor, maar via Skype of Zoom natuurlijk. Bedenk waar de doelgroep op dit moment behoefte aan heeft en op welke vragen zij het antwoord willen. Maak op basis van deze antwoorden een alternatieve campagne en zorg er zo voor dat je ondanks de coronacrisis toch relevant bent voor je doelgroep.

Online platform verbeteren

We weten nu dat het communiceren met klanten enorm belangrijk is. We weten ook dat het belangrijk is dat klanten de antwoorden op hun vragen overal kunnen vinden en ten slotte weten we dat je creatiever moet worden in je berichtgeving om bij je doelgroep top of mind te blijven. Maar dit alles kun je niet doen wanneer je hiervoor niet de juiste kanalen hebt of je kanalen niet op orde hebt.

Om te beginnen is het belangrijk dat de plek waar echt alle informatie te vinden is over jouw bedrijf up to date is, namelijk je website of webshop. Dit is de plek waar klanten heen gaan als ze inhoudelijk iets over jouw bedrijf willen weten, een aankoop willen doen of contact met je willen opnemen. Het is dan ook belangrijk dat jouw website of webshop gebruiksvriendelijk is, een responsive webdesign heeft en contentrijk is.

Kort gezegd houd een gebruiksvriendelijk website in dat je bezoekers snel door je online omgeving kunnen navigeren, je teksten goed te begrijpen zijn en je de bezoeker helpt met zijn of haar probleem. Daarnaast is een responsive website of webshop echt onmisbaar in deze tijd. Aangezien het grootste deel van de website bezoeken wordt gedaan op de mobiel is het belangrijk dat jouw website op alle apparaten goed weergeven wordt.

Ten slotte is het belangrijk dat jouw website met regelmaat van nieuwe content wordt voorzien. Helemaal nu, want er worden continue nieuwe maatregelen ingevoerd en het is belangrijk dat jouw klanten hiervan op de hoogte worden gebracht. Om zo verwarring en onbegrip te voorkomen.

Daarnaast zijn je social media kanalen het middel om jouw bedrijf onder de aandacht brengen. Het zijn de kanalen die vaak vooraf gaan aan een bezoek aan je website of webshop. Zorg ervoor dat je regelmatig dingen post op je social media kanalen. Wanneer jij regelmatig post worden mensen regelmatig herinnerd aan jouw bedrijf. Dus nu dat je hoogstwaarschijnlijk thuis zit haal dat laagje stof van je online platformen af en ga creatief aan de slag om jouw bedrijf ondanks de coronacrisis een boost te geven!

Wij zijn in ieder geval bereikbaar voor vragen om jouw bedrijf up to date houden.

Take care en blijf gezond.